w

Daniel Obajtek przegrał w sądzie z Gazetą Wyborczą

Sąd Okręgowy w Warszawie w całości oddalił żądania prezesa Orlenu Daniela Obajtka, który chciał zakazu pisania przez “Wyborczą” o jego majątku – informuje “Gazeta Wyborcza”. Obajtek domagał się również umieszczenia przy jednym z artykułów informacji, że jest on przedmiotem sporu sądowego. Postanowienie jest prawomocne.

  • Dziennikarze “Wyborczej” ujawnili, że tuż po podpisaniu umowy przez Daniela Obajtka na zakup blisko 200-metrowego penthouse’u z ogrodem zimowym na ostatnim piętrze, Orlen został sponsorem strategicznym Akademii Piłkarskiej Beniaminek Profbud Krosno, którą od lat wspiera finansowo deweloper. Po roku zaś Orlen został sponsorem czwartoligowego klubu piłkarskiego Partyzant MalpBud1 Targowiska, od kilkunastu lat utrzymywanego przez dewelopera.

Już jakiś czas temu sąd I instancji oddalił wniosek adwokata Daniela Obajtka o zakaz publikacji. Nakazał jedynie umieszczenie przy artykule informacji, że jest on przedmiotem sporu prawnego.

8 czerwca 2021 r. sąd uwzględnił zażalenie Agory SA, wydawcy “Wyborczej”, i zmienił orzeczenie z 29 marca w ten sposób, że w całości oddalił wniosek o udzielenie zabezpieczenia w procesie wytoczonym dziennikowi przez prezesa Orlenu.

“Z tej decyzji wynika (nie znamy jeszcze jej uzasadnienia), że w ocenie sądu zarzuty Obajtka, przedstawione przez adwokata Macieja Zaborowskiego, okazały się miałkie, a tekst o kupnie w 2018 r. przez prezesa Orlenu apartamentu na warszawskim osiedlu Awangarda został napisany zgodnie z zasadą rzetelności dziennikarskiej” – czytamy w “Gazecie Wyborczej”.

Źródło: tokfm.pl,

fot: Szczecinianka00/ Wikimedia commons

Salwador rozpocznie kopanie Bitcoinów za pomocą energii geotermalnej

Salwador rozpocznie kopanie Bitcoinów za pomocą energii geotermalnej

Śmierć po szczepieniu we Włoszech. Polski rząd rezygnuje ze szczepionki AstraZeneca

Śmierć po szczepieniu we Włoszech